kandydatów
Inspektor wojewódzki
Firma: Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach miejsce pracy: Katowice
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Budynek Urzędu bez barier architektonicznych, wyposażony jest w windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd. Stanowisko biurowe usytuowane na II piętrze budynku. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Kilka razy w tygodniu praca w kasie Urzędu (usytuowanej na parterze budynku) związana z przyjęciem wpłat od klienta zewnętrznego.
Kontakty zewnętrzne z: organami egzekucyjnymi (urzędy skarbowe, komornicy sądowi) celem uzyskania informacji o przebiegu postępowania egzekucyjnego, osobami zobowiązanymi celem przekazania informacji o stanie zadłużenia i konsekwencjach niedokonania zapłaty należności. Zagrożenie korupcją.
Zakres zadań
- Sporządza dokumenty księgowe w zakresie dochodów i należności celem zapewnienia właściwego prowadzenia ksiąg rachunkowych Dysponenta trzeciego stopnia.
- Sporządza i księguje noty księgowe, odpisy aktualizujące należności wątpliwe do wyegzekwowania, przelewy zrealizowanych dochodów oraz nalicza odsetki celem właściwego ujęcia w księgach rachunkowych.
- Prowadzi sprawy związane ze ściąganiem należności budżetowych w celu zapewnienia wykonania przypisanych w księgach rachunkowych dochodów Skarbu Państwa, w tym sporządza tytuły wykonawcze i wnioski egzekucyjne.
- Uzgadnia ewidencję analityczną kont z ewidencją syntetyczną celem wyeliminowania błędów, dokonania zwrotów nadpłat i prawidłowego sporządzenia sprawozdań budżetowych.
- Sporządza kwartalne sprawozdanie o stanie należności (RB-N) oraz sprawozdanie z opłat ewidencyjnych pobranych i przekazanych lub uiszczonych na rachunek Funduszu CEPIK celem przekazania ich, odpowiednio, do Wydziału Finansów i Budżetu lub do Ministerstwa Cyfryzacji.
- Rozlicza podatek VAT w zakresie faktur z tytułu należności Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach celem prawidłowego ujęcia w księgach rachunkowych i sporządzenia miesięcznej deklaracji VAT.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe lub wyższe ekonomicznedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego na stanowiskach związanych z planowaniem budżetu lub/i prowadzeniem spraw finansowych lub/i księgowości – w przypadku posiadania wykształcenia wyższego, doświadczenie zawodowe nie jest wymagane w przypadku posiadania wykształcenia wyższego ekonomicznego
- znajomość ustaw o: finansach publicznych, postępowaniu egzekucyjnym w administracji
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, komunikacja, współpraca
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość ustawy o rachunkowości
- myślenie analityczne, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
Pozostałe oferty pracy w firmie Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Wyświetleń: 112