kandydatów
Inspektor wojewódzki
Firma: Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach miejsce pracy: Katowice
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Budynek Urzędu bez barier architektonicznych, wyposażony jest w windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd. Stanowisko biurowe usytuowane na IV piętrze budynku. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Kontakty zewnętrzne: z inwestorami celem pozyskania informacji o stanie nieruchomości objętych inwestycją oraz osobach, którym przysługiwały do nieruchomości prawa rzeczowe, ze stronami postępowania administracyjnego w celu udzielenia stosownych wyjaśnień i informacji oraz zapoznania się z aktami sprawy, z organami samorządu terytorialnego w celu ustalenia stanu prawnego nieruchomości. Praca w terenie wiąże się z: ustalaniem stanu faktycznego nieruchomości (w szczególnie spornych sytuacjach zachodzi konieczność przeprowadzenia oględzin nieruchomości), przeglądaniem ksiąg wieczystych w sądach rejonowych lub dokumentów w archiwach państwowych, przeprowadzaniem kontroli w innych urzędach. Zagrożenie korupcją. Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
Zakres zadań
- Prowadzi postępowania administracyjne w I i II instancji w trybie tzw. specustaw w sprawach dotyczących ustalania odszkodowania za nieruchomości przejęte z mocy prawa lub ograniczone w sposobie korzystania.
- Sprawdza i weryfikuje pod względem formalno-prawnym i rachunkowym sporządzane przez rzeczoznawców majątkowych operaty szacunkowe stanowiące podstawę ustalania odszkodowań.
- Przeprowadza w starostwach i miastach na prawach powiatu kontrole weryfikujące poprawność realizowanych przez starostów/prezydentów zadań dotyczących odszkodowań za nieruchomości przejęte pod drogi publiczne.
- Prowadzi postępowania administracyjne w trybie tzw. specustaw w sprawach dotyczących stwierdzenia ustanowienia lub wygaśnięcia trwałego zarządu na nieruchomościach przeznaczonych pod inwestycje publiczne.
- Przygotowuje dokumenty i przekazuje je do Archiwum Zakładowego i Zlikwidowanych Przedsiębiorstw Państwowych.
- Uczestniczy w pracach związanych z wyborem i powołaniem biegłego rzeczoznawcy majątkowego.
- Prowadzi czynności o charakterze cywilno-prawnym w celu uzgadniania z właścicielami przejmowanych nieruchomości wysokości odszkodowania oraz przygotowuje dokumentację dotyczącą wykupu nieruchomości na Skarb Państwa oraz wypowiedzenia umów najmu, dzierżawy lub użyczenia.
- Prowadzi postępowania administracyjne w sprawach dotyczących oddania gruntów w użytkowanie wieczyste i naliczania z tego tytułu opłaty rocznej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe i studia podyplomowe na kierunku administracja lub wycena nieruchomości lub gospodarka nieruchomościami lub wyższe na kierunku prawo lub wyższe na kierunku lub o specjalności: administracja lub wycena nieruchomości lub gospodarka nieruchomościamidoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowiskach związanych z gospodarką nieruchomościami lub/i wyceną nieruchomości lub co najmniej 1 rok w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych
- znajomość ustaw: o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych, o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie lotnisk użytku publicznego, o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu, o gospodarce nieruchomościami, o transporcie kolejowym (rozdział 2b), o kontroli w administracji rządowej
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, komunikacja, współpraca
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość ustawy o księgach wieczystych i hipotece
- znajomość rozporządzenia RM ws. wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego
- znajomość Kodeksu cywilnego (Księga pierwsza. Część ogólna i Księga druga. Własność i inne prawa rzeczowe)
- myślenie analityczne, orientacja na klienta
Pozostałe oferty pracy w firmie Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Wyświetleń: 112