kandydatów
Inspektor
Firma: Komenda Miejska Policji w Sosnowcu miejsce pracy: Sosnowiec
Komendant Miejski Policji poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Praca administracyjno - biurowa w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym. Wymuszona pozycja ciała – siedząca. Stanowisko pracy wyposażone w komputer, monitor ekranowy – czas pracy przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy, z naturalnym i sztucznym oświetleniem. Konieczność korzystania z urządzeń biurowych: telefon, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, laminarka. Praca związana z koniecznością przemieszczania się po różnych piętrach budynku Komendy Miejskiej Policji w Sosnowcu. Kontakty zewnętrzne z pracownikami Instytutu Pamięci Narodowej. Wysiłek fizyczny związany z porządkowaniem i brakowaniem dokumentacji znajdującej się w składnicy akt. Praca w terenie związana z dostarczaniem i niszczeniem wybrakowanej dokumentacji w firmie zewnetrznej. Praca w szczególnie trudnych warunkach środowiskowych przy porządkowaniu i brakowaniu dokumentacji znajdującej się w składnicy akt związana z kontaktem z czynnikami biologicznymi (grzyby, pleśnie) oraz czynnikami chemicznymi (składnikio środków dezynfekcyjnych). Stanowisko pracy usytuowane jest na II piętrze budynku Komendy Miejskiej Policji w Sosnowcu, w budynku znajduje się winda. Stanowisko pracy nie jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Pomieszczenia sanitarne na parterze budynku dostosowane są dla osób niepełnosprawnych. Pozostałe kondygnacje budynku i pomieszczenia sanitarne nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo.
Zakres zadań
- Prowadzi składnicę akt, wypożycza i udostępnia materiały ze składnicy, w celu prawidłowego przyjmowania, przechowywania i obiegu dokumentacji niearchiwalnej.
- Prowadzi ewidencję archiwalną oraz sprawdza pod względem formalnym i merytorycznym materiały archiwalne, niearchiwalne, spisy akt przekazanych kategorii A, B i BE oraz protokoły oceny dokumentacji niearchiwalnej kategorii BC w oparciu o przekazana zarchiwizowaną dokumentację jawną i niejawną z komórek organizacyjnych Komendy Miejskiej Policji w Sosnowcu i nadzorowanych przez Komendanta Miejskiego Policji w Sosnowcu jednostek organizacyjnych Policji, w celu prawidłowego przyjmowania i przechowywania dokumentacji.
- Sporządza wykazy do brakowania oraz protokoły brakowania dokumentacji niearchiwalnej kategorii B, BE, której upłynął okres przechowywania, w celu zwolnienia przestrzeni w składnicy akt na dopływ nowych materiałów.
- Wykonuje kwerendy oraz udziela informacji na zapytania jednostek policji, sądów, prokuratur oraz obywateli, w celu dostarczenia niezbędnych informacji.
- Udziela instruktaży pracownikom i funkcjonariuszom przygotowującym materiały do przekazania do składnicy, w celu prawidłowej kwalifikacji i przechowywania dokumentacji archiwalnej i niearchiwalnej.
- Potwierdza za zgodność wykonanie kopii, odpisów, wypisów, wyciągów lub wydruków z dokumentów niejawnych oraz dokonuje skreśleń i adnotacji dotyczących znoszenia lub zmiany klauzuli tajności na dokumentach niejawnych, w celu zapewnienia przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych.
- Wydziela z zasobu archiwalnego dokumentację, której upłynął okres przechowywania, w celu przekazania jej do brakowania.
- Współpracuje z Instytutem Pamięci Narodowej w zakresie wydania opinii dotyczącej przydatności dokumentacji do zadań ustawowych Instytutu, w celu zapewnienia prawidłowego przechowywania materiałów.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z prowadzeniem archiwum
- Posiadanie poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ŚCIŚLE TAJNE” wydanego przez Policję albo Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub złożenie oświadczenia o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego i uzyskanie poświadczenie bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ŚCIŚLE TAJNE"
- znajomość przepisów zarządzenia Nr 920 Komendanta Głównego Policji z dnia 11 września 2008 r. w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji (Dz. Urz. KGP Nr 16, poz. 95 z późń. zm.)
- znajomość przepisów zarządzania Nr 26 Komendanta Głównego Policji z dnia 19 lutego 2018 r. w sprawie metod i form brakowania dokumentacji niearchiwalnej w Policji (Dz. Urz. KGP z 2018 r. poz 34)
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- komunikatywność
- umiejętność pracy w zespole
Pozostałe oferty pracy w firmie Komenda Miejska Policji w Sosnowcu
Wyświetleń: 78