kandydatów
Inspektor wojewódzki
Firma: Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach miejsce pracy: Katowice
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Budynek Urzędu bez barier architektonicznych, wyposażony jest w windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd. Stanowisko biurowe usytuowane na III piętrze budynku. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Praca w terenie. Zagrożenie korupcją. Permanentna obsługa klientów zewnętrznych. Kontakty zewnętrzne z: przedstawicielami i pracownikami jednostek samorządu terytorialnego, zarządcami dróg publicznych - w celu udzielania informacji związanych z prowadzonymi postępowaniami, udzielania wyjaśnień i interpretacji przepisów, prywatnymi właścicielami nieruchomości - w celu udzielania informacji związanych z prowadzonymi postępowaniami, udzielania wyjaśnień i interpretacji przepisów.
Zakres zadań
- Prowadzi postępowania administracyjne w celu przygotowania projektów decyzji wojewody w sprawie stwierdzenia nabycia przez Skarb Państwa lub właściwe jednostki samorządu terytorialnego nieruchomości prywatnych zajętych pod drogi publiczne.
- Prowadzi postępowania administracyjne w celu przygotowania projektów decyzji wojewody w sprawie stwierdzenia nabycia mienia Skarbu Państwa.
- Przyjmuje klientów indywidualnych i przedstawicieli podmiotów publicznoprawnych udzielając informacji i wyjaśnień związanych z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi.
- Prowadzi postępowania administracyjne w celu przygotowania projektów decyzji wojewody lub postanowień w sprawach zmian, uchyleń oraz sprostowań decyzji, a także wznowień postępowań dotyczących nabycia przez Skarb Państwa lub właściwe jednostki samorządu terytorialnego nieruchomości prywatnych zajętych pod drogi publiczne.
- Potwierdza ostateczność wydanych w Zespole I decyzji wojewody w celu zawiadomienia właściwych sądów rejonowych prowadzących księgi wieczyste o zmianie właściciela nieruchomości oraz przekazuje właściwym miejscowo starostom ostateczne decyzje.
- Prowadzi sprawy związane z powoływaniem biegłych w celu zapewnienia wykonania projektów podziałów nieruchomości zajętych pod drogi publiczne.
- Prowadzi postępowania w zakresie udostępniania informacji publicznej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowiskach związanych z prowadzeniem postępowań administracyjnych lub co najmniej 2 lata w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych
- znajomość ustaw: Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną - art. 60, 73 i art. 103, o gospodarce nieruchomościami (w szczególności część dot. odszkodowań za wywłaszczone nieruchomości), o drogach publicznych
- znajomość: Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu cywilnego (w szczególności część ogólna oraz przepisy dotyczące własności i spadków)
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość ustaw: Prawo geodezyjne i kartograficzne (w szczególności przepisy dotyczące ewidencji gruntów i budynków oraz zatwierdzania podziałów nieruchomości), o samorządzie gminnym (w szczególności przepisy regulujące zakres działania i zadania gminy)
- myślenie analityczne, orientacja na klienta
Pozostałe oferty pracy w firmie Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Wyświetleń: 86